De-Risjes.reismee.nl

Oude stad Coimbra bezocht

Een goede middag, vanmorgen zijn we de oude stad ingewerkt, wel weer eerst fietsen hoor, 4 kilometer. Het was bewolkt en er viel een mieser regen. De fiets bij de brug ,,Santa Clark, ,, neergezet en van daar uit ga je direct het centrum in. Een voetgangersstraat leidt naar het Praça do Comerçio, waar de middeleeuwse markt werd gehouden. Halverwege kwamen we de Arco de Almadina tegen, de poort in de middeleeuwse stadsmuur, hier doorheen kwam je boven in de stad, steil Door nauwelijks straatjes.

Op her eerste terras, de oude kathedraal,,, Se Velha, achter de kathedraal verder omhoog en op de heuveltop de Universiteit, waar een bibliotheek bevind,de universiteitskapel ,,Sao Miguel.

Naast de universiteit staat het aquaduct dat in de 16de eeuw werd gebouwd, het voorzag de stad van water.

Coimbra is een gezellige studentenstad, het was jammer dat bonen de berg in de universiteit ladingen bussen aankwamen met toeristen en binnen overal druk was.Coimbra was ook weer de moeite waard, jammer dat er af en toe een mieser regenbui naar beneden kwam.

Morgen gaan we verder het binnenland in, naar Fatima, waT ook een bedevaartsoort is, weet niet of we dan weer Internet hebben, want we gaan naar een camperplaats.

Dus tot later.