De-Risjes.reismee.nl

we leven nog

Ja, we leven nog, we hebben een paar dagen op camperplaatsen gestaan, waar geen internet was, maar nu wel dus.

Ik ga vertellen, 6 juni hebben we ons doel bereikt, we waren in Santiago de Compastella, en wat gebeurde er: HET GING REGENEN. Maar we gingen ons erop kleden en nadat we de camper geparkeerd hadden op een camperplaats, lopend naar de stad, als echte pelgrims.De drukte viel mee en ik had meer mensen verwacht die iets mankeerden, De kathedraal was enorm groot, Om 12 uur iedere dag wordt de enorme wijwaterketel met een grote snelheid door het kerschip gezwaaid, maar wij waren telaat.Trouwens de kerk heeft de vorm van een kruis, maar is vanaf de grond niet te zien.Volgens de legende zou het graf van apostel Jakobus zich hier bevinden, zijn stoffelijk overschot zou nadat hij in Palestina was onthoofd in een stenen boot zijn gelegd, waarin twee dicipelen meereisden. (zo een beetje geschiedenis). Verder zijn we het centrum ook in geweest,en lekker rond gezworven. Na de hand begon toch het zonnetje te schijnen en eind van de middag zijn we terug gelopen en overnacht op een camperplaats bij een sport gebeuren waar veel jeugd bezig was, was wel een gezellig gebeuren.

Nu dinsdag 7 juni.

varnacht in Lindoso in Portugal, ook weer een camperplek, maar dit keer bij een ruïne.

We zijn door het binnenland gereden, dat wilde de tomtom graag, maar daardoor schoten we niet op. We reden zelfs boven de bewolking.Bij lindoso hebben we oude maisschuren gezien, de schuren staan rondom de de dorsvloer, die hier begroeid was met gras.helaas worden ze niet meer gebruikt en ook het oude plaatsje was interessant. Daar woonden nog wel mensen.ook vanmorgen zaten we in de mist, hoog in de mist, ongeveer 800 meter hoog zaten we.

Nu zitten we op een camping 30 kilometer boven Porto, aan het strand met zon, maar wel een zeewind, vanmiddag een lekkere strandwandeling gemaakt en verder lekker niets, morgen willen we ook lekker chillen, om overmorgen naar Porto te gaan, want ik heb genoeg tips gekregen van Elia, zij was verpleegster toen met mijn darmonderzoek en is portugeese.

Zo weer een verhaaltje voor het slapen gaan en ik zeg weer,

Tot later.

Reacties

Reacties

els

zo we zijn weer op de hoogte jullie hebben weer heel wat beleeft ik geniet iedere keer weer liefs van mij xxxxxx

Bas

Het lijkt wel dat hoe zuidelijker julkie gaan, hoe minder Internet er is. Maar dat maakt niet uit, ik lees de verhaaltjes graag. Geniet lekker verder!!!

Teus en Marion

Zoals ik al aangaf, weinig tijd voor het lezen dus nu even helemaal weer op de hoogte. Wat beleven jullie fantastische reizen.
Lijkt mij ook enig echter Teus ziet dat met zo,n camper niet zitten. En na regen komt zonneschijn dat zie je maar weer.
Even lekker niets lijkt mij ook heerlijk. We zijn nog steeds druk met huis Bart en Kim. Maar doel komt in zicht.
Blijven jullie maar genieten.

Bart

Hoihoi,
Ik ben nu bij Janna in Naarden en zij gaat jullie log ook lezen. Ze vindt het leuk van jullie te lezen!
groetr
Bart

carla

Hey daar globetrotters,,,,
jullie zijn vast alweer verder,,,,
maar wat hebben jullie alweer veel gezien en beleefd,,,,,
cor vraagt,,,,of Elte nog een kaarsje heeft opgestoken voor hem,,,,
vast wel......
Goede reis verder en ik lees je weer.....kus kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!