De-Risjes.reismee.nl

Coimbra

Een goede middag allemaal,we zijn weer een paar dagen verder,nadat we op de camping aan zee hebben gestaan zijn wij naar Porto geweest,, wat een stad,, ik zal wat vertellen, we stonden op een camping ongeveer10 kilometer bij Porto vandaan, dus hup op de fiets, het was lekker weer, niet te heet. Halverwege zagen we een bootje, volgens Elte ging hij naar de overkant van de Douro, dat is de rivier waar Porto an ligt, en ja hoor hij nam ons mee. Wel 5 euro armer. Ha,,ha. De binnenstad ligt op een steile graniet rots aan de oever vandeweek Douro. Het station ,,Estacao Sao Bent, ,,werd begin deze eeuw gebouwd op de fundamenten van een voormalig benedictijnen klooster. Op de heuvel staat de kathedraal met twee torens, van hier hadden we een mooi uitzicht over de daken van de Barredo wijk, waar veel huisjes op en inelkaar staan. Verder hebben we veel kerken bezocht, Porto heeft er genoeg, allemaal even indrukwekkend, of uitdelen 17de eeuw of de 18 de eeuw, noem maar op. Het was een hele mooie stad hier hebben we geen spijt van, sommige huisjes waren ook zo mooi betegeld. We zijn via de Pont Luis terug gefietst, dat is een brug waar helemaal boven de tram rijdt en aan de onder kant het gewone verkeer. Vroeger nam de jeugd er een duik vanaf, maar dat mag nu niet meer volgens mij. Dan nu wat je hier betaald voor een pilsje,,,1 hele euro,,,twee flinke tosties met een cola en een fles water 5 euro,,,,,twee bollen ijs 2.80 euro, maar de bollen zijn zo groot dat je bij ons 4 bolletjes moet bestellen. Dus jullie merken wel wij ver m aken ons.

NU zitten we in Coimbr, ,,Het binnen land en dat gaan we morgen bekijken, wel vroeg, want we hebben eindelijk de hitte. Dus we klagen niet. Hoop jullie morgen meer te vertellen en anders ,,,,tot later.