De-Risjes.reismee.nl

Fatima

Er was eens een tempelier, Gonçalo Hermingues (zijn bijnaam was ,,de Morgen vreter, ,), die de schone Tatima de dochter van de Moorse vorst, roofde en tot zijn vrouw nam. Zij bekeerde zich tot het christendom en haar doopnaam werd Oureana. Na haar vroege doos trad de ridder toe tot het klooster van Alcobaça. De Namen van de plaatsen Fatima en Ouremherinneren aan zijn geliefde vrouw.

Naar Fatima komen dagelijks duizenden pelgrims met bussen en auto's, te voet en zelfs op hun knieën. Naast Lourdes en Santiago de Compastella hoort Fatima tot de meest bezochte bedevaartsoorden van het christendom, even afgezien van Rome en de gewijde plaatsen in het heilige Land.

Dus zoals jullie begrijpen zijn we na het ontbijt naar Fatima gereden, was niet zover, daar rondgelopen, wat indrukwekkend groot, het Pietersplein in Rome is groot, maar dit plein ook.

Ook veel foto's gemaakt en een kaarsje aangestoken, nou zeg maar kaars. Overal in de kerken in Portugal zijn het ledlampjes, dus niet echt vind ik, vandaar dus hier gedaan.

Zo hebben we weer wat bezocht en indruk opgedaan. Volgens mij wordt mijn harde schijf in me koppie een beetje vol.Of ik moet rangschikken.

Ga nu weer een paar foto's uitzoeken.

We staan nu op een camping in Nazaré waar het uiteraard weer bewolkt is.

Morgen zien we wel verder wat we doen, misschien naar Peniche moet ook mooi zijn.

Ik zeg tot later.

Reacties

Reacties

els

hoi zus/elte weer wat gelezen ben je de kerken nog niet zat ze zijn wel erg mooi zo tezien op de foto' hier ook hoos buien met omweer ga donderdag bij sas eten gezellig op naar het volgende verhaal veel lief van me xxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!